دستگاه چاپ بنر قیمت

در این مقاله سعی شده اطلاعاتی برای کمک به انتخاب دستگاه مناسب کار شما ارائه شود. با این اطلاعات می توانید ارزانترین دستگاه چاپ بنر اقساطی و نقد را با قیمت مناسب و با توجه به ظرفیت کار خود انتخاب کنید.

تاریخچه دستگاه چاپ

دستگاه چاپ بنر و تاریخچه آن در ایران به ابتدای دهه 80 بر می گردد. تا قبل از دهه 80، دستگاه ها ی چاپ بنر در ایران وجود نداشت. مردم برای استفاده از بنر در مناسبت های همانند مناسبت های ملی و مذهبی و عزاداری ها و حتی شادیها، بر روی پارچه های معمولی و رنگی که کادرها و حاشیه های مختلف داشت با قلم های مختلف و رنگ، بصورت دستی خوشنویسی می کردند.

با ورود دستگاه های چاپ بنر به بازار، نیاز به افراد با توانایی خوشنویسی کمرنگ شد. سپس فرایند نوشتار بر روی بنرها به دستگاه ها منتقل گردید. در ابتدای دهه 80 یکسری از شرکت ها از جمله نوین تاک که جزء اولین شرکت های وارد کننده در این عرصه می باشد، اقدام به واردات دستگاه های لارج فرمت به داخل کشور نمودند.

فرایند چاپ

این دستگاه ها فرایند چاپ را بر روی بنر انجام می دادند. بدین صورت، این بنرها جایگزین دست نویس ها و پارچه نویسی های قدیمی شد. تا قبل از ورود دستگاه های چاپ بنر به کشور، تابلو های فروشگاه ها نیز بصورت تابلوهای فلزی بودند که بصورت حروف استیل و نوشته های مختلف بودند که با دست ساخته می شدند. همزمان با ورود جنس بنر که بر روی آن چاپ توسط دستگاه لارج فرمت صورت می پذیرفت، جنس فلکسی نیز به بازار وارد شد که با ورود جنس فلکسی به بازار، بخاطر مزیت استفاده از نور در فلکس، تابلوهای فروشگاه ها نیز دچار تحولی عظیم شد و از حالت سنتی و دستی خارج شد .

دستگاه لارج فرمت

بصورت کلی، دستگاه چاپ بنر که در بازار به اسم دستگاه های لارج فرمت شناخته می شوند، قابلیت چاپ بر روی بنر و فلکسی را ایجاد کرده است که شرکت ها برای معرفی محصولات و خدمات خود از آن استفاده می کنند. دستگاه چاپ لارج فرمت دقت و سرعت چاپ را بالابرده و کیفیت چاپ روی بنر و فلکس و اجناس دیگر را تا کیفیت 720 dpi قابل انجام کرده است .

دستگاه چاپ بنر

دستگاه چاپ بنر قیمت های متفاوتی دارد، قیمت دستگاه ها بنا بر نوع هد آنها، بدنه دستگاه، سرو موتورها ،درایورها ، پمپ ها و آپشن های موجود در دستگاه متفاوت می باشد. دستگاه های چاپ بنر از سال 2008 وارد ایران شدند و اولین دستگاه های وارداتی به ایران، دستگاه های زار 128 بودند که قیمت پایینی داشتند و مقرون بصرفه بودند و در ابتدای ورود این دستگاه ها به بازار ایران، اکثر افرادی که تمایل به خرید این دستگاه ها داشتند. بخاطر اطلاعات کمی که در مورد نحوه کارکرد و نگهداری دستگاه ها داشتند، سعی بر این داشتند که دستگاه های ارزان قیمت را خریداری کنند .

این قضیه که مشتریان تمایل به خرید دستگاه با قیمت پایین تر را داشتند تا همین امروز هم ادامه دارد و اولین چیزی که به هنگام خرید دستگاه به ذهن مشتریان خطور می کند، قیمت دستگاه می باشد ولی وقتی خرید دستگاه انجام شد، مهمترین چیزی که برای مشتری اهمیت دارد، خدمات پس از فروش دستگاه می باشد .

از گذشته و به اشتباه، در گام اول، اولین چیز مهم برای مشتری در دستگاه قیمت دستگاه میباشد. سپس کیفیت دستگاه و سپس کیفیت چاپ دستگاه چاپ و درنهایت خدمات پس از فروش دستگاه می باشد. ولی وقتیکه مشتری دستگاه را خریداری می کند و درگیر کار با دستگاه می شود، مشاهده می کند که مهمترین چیزی که در گام اول بایستی برایش مهم باشد، خدمات پس از فروش می باشد.

از مهمترین مواردی که در هنگام خرید دستگاه بایستی مدنظر قرار دارد، گارانتی دستگاه و شرکت ارائه کننده خدمات گارانتی برای دستگاه می باشد.

انواع دستگاه چاپ بنر

بطور کلی چاپ های دیجیتالی به دو دسته کلی چاپ های داخلی (Indoor) و چاپ های خارجی (Outdoor) تقسیم می شوند که می توانند بر روی متریال های مختلف مانند انواع بنر خام ایرانی ، استیکر ، مش ، فلکسی و … عملیات چاپ را متناسب نیاز مشتریان با کیفیت بالا به انجام رسانند.

تفاوت این دستگاه ها در فرایند چاپ و نوع جوهر چاپی است که دستگاه لارج فرمت استفاده می کند. دستگاه های چاپ در عرض های 180 سانتی، 250 سانتی، 320 سانتی و 5 متری موجود می باشد. البته دستگاه های عرض 5 متر و عرض 180 در بازار بسیار کم استفاده می شود و مناسب ترین و رایج ترین اندازه دستگاه برای استفاده در بازار دستگاه با عرض 320 سانت می باشد. مشتریان در کلان شهر ها که سفارشات بیشتری را دریافت می کنند، بایستی دستگاه های با سرعت و ظرفیت چاپ بالاتر را انتخاب و خریداری کنند.

 

هد دستگاه چاپ

دستگاه چاپ بنر دارای هد های مختلف هستند که انواع آنها عبارتند از :

هد Zar : هد Zar128 – هد Zar382

هد کونیکا مینولتا : هد کونیکا 256 – هد کونیکا 512 – هد کونیکا 512i – هد کونیکا 1024

هد اکسپکترا جهت دستگاه های عریض

هد کیوسرا جهت چاپ های خاص و با کیفیت

هد پولاریس پولاریس جهت دستگاه های لارج فرمت

هد سیکو 510

هد اپسون : Dx5 – Dx7 – 5113 جهت چاپ پارچه

هر کدام از این هد ها ویژگی خاص، چاپ روی اجسام مختلف و متریال های گوناگون را برخوردار است. اعداد انتهای  نام هر مدل هد ، مشخص کننده تعداد نازل های کف هر هد می باشد. بطور مثال، هد مدل زار128 به تعداد 128 عدد نازل دارد. در مقایسه هدها اگر 4 عدد هد Zar128 کنار یکدیگر قرار بگیرند، قدرتش برابر یک هد Konika512 خواهد بود . در دستگاه چاپ بنر قیمت هد یکی از عوامل تاثیرگذار در قیمت دستگاه است.

نیازمندی های دستگاه چاپ

دستگاه چاپ در وهله اول یک چاپگر است و نیازمند این است که در کنار دستگاه چاپ، یک کامپیوتر قرارگیرد. در مرحله بعدی، دستگاه چاپ به یک طرح نیاز دارد که در هنگام طراحی بایستی سبک رنگ به گونه ای انتخاب شود که قابلیت چاپ با دستگاه چاپ را داشته باشد تا بهترین خروجی را از دستگاه چاپ داشته باشیم که بهترین سبک رنگ CMYK می باشد.

همانطور که دو عضو اصلی بدن انسان، مغز و قلب انسان است و انسان اگر قلب و مغزش از کار بیافتد ، قابلیت ادامه دادن به حیات را ندارد، در مورد دستگاه چاپ بنر هم مهمترین عضو دستگاه مین برد وکریج برد دستگاه می باشد. مین برد وظیفه گرفتن دستورات از سیستم و انتقال آن به کریج برد را دارد و کریج برد هم اجازه چاپ دستورات را به هد دستگاه می دهد . قلب دستگاه هم همان هد دستگاه می باشد که وظیفه رساندن رنگ به سطح کار را دارد .

آموزش دستگاه چاپ

آموزش کار با دستگاه از مهمترین مواردی است که باید مورد توجه قرار گیرد. نحوه کار با دستگاه چاپ ساده است، اما با توجه به مدل دستگاه و برند آن تفاوت هایی دارد. بدین منظور کارشناسان نوین استوک در تمام مراحل نصب و راه اندازی دستگاه و حتی بعد از آن در کنار شما خواهند بود .

 مهمترین مشخصات دستگاه که هنگام خرید باید به آن توجه داشت عبارتند از :

اندازه چاپ

کیفیت دستگاه چاپ

قیمت دستگاه

قابلیت چاپ روی انواع متریال

قیمت تمام شده هر متر مربع بنر چاپی

سرعت دستگاه در مواقع پیک کاری

قابلیت چاپ روی رول ها با سایز متفاوت و انواع مختلف

میزان فضای اشغال شده توسط دستگاه

فراوانی قطعات و مواد مصرفی

همچنین روش صحیح نگهداری از دستگاه و تعویض بموقع قطعات مصرفی از اهمیت بالایی برخوردار است. تعویض بموقع قطعات مصرفی عمر دستگاه را افزایش داده و باعث کارکرد بهتر دستگاه و راندمان بالاتر خواهد شد. تمام دستگاه ها قطعات مصرفی زیر را دارند که نیاز به نگهداری و تعویض دارند:

پمپ مرکب دستگاه چاپ بنر، مگنت هوا دستگاه چاپ بنر، ساب تانک دستگاه بنر

 دستگاه ها با توجه به مدل دستگاه و برند دستگاه تفاوت هایی در نوع کارکرد دارد . بدین منظور کارشناسان ما در تمام مراحل راه اندازی دستگاه و حتی بعد از آن در کنار شما هستند .

ارزانترین قیمت دستگاه چاپ بنر اقساطی و نقد

قیمت دستگاه بنا به نوع دستگاه، اندازه دستگاه و هد آن مشخص می شود. ارزانترین دستگاه چاپ بنر اقساطی، بایستی هوشمندانه و با آگاهی فنی انتخاب شود. دستگاه های آکبند به قیمت دلار روز وارد ایران می شوند. هرچه قیمت دلار افزایش یابد، روی قیمت تمام شده دستگاه های آکبند نیز تاثیر مستقیم خواهد گذاشت. در همین راستا شاهد کم شدن، درخواست خرید دستگاه آکبند از سوی مشتریان هستیم. بطور کلی شاهد این هستیم که خریداران تمایل بیشتری برای خرید دستگاه استوک را دارند.

لذا شرکت های بزرگ مانند نوین تاک با بهره گیری از دانش فنی و تکنسین های مجرب سعی بر این دارد تا نیاز مشتریان را در این عرصه برطرف سازد. اگر قصد خرید یا فروش دستگاه چاپ بنر اقساطی یا نقد را دارید، حتما با ما تماس بگیرید.

نوین تاک با مجموعه کاملی از کارشناسان و متخصصان، مناسبترین راهنمای شما برای انتخاب ارزانترین دستگاه چاپ بنر  می باشد.

55373 بازدید

 برچسب ها: